Informacje

  • Wszystkie kilometry: 8003.74 km
  • Km w terenie: 0.00 km (0.00%)
  • Czas na rowerze: 18d 08h 07m
  • Prędkość średnia: 18.13 km/h
  • Suma w górę: 60 m
  • Więcej informacji.
baton rowerowy bikestats.pl

Moje rowery

Szukaj

Znajomi

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Savil.bikestats.pl

Archiwum

Linki

Poniedziałek, 17 grudnia 2012

Śnieżyca! Wyścig z autobusem i tryb odkrywcy polarnego

Droga na Młociny była całkiem przyjemna - ciepło, sucho, nawet tak bardzo nie wiało. Tylko ślisko było solidnie, więc wykonawszy parę testowych hamowań awaryjnych w kontrolowanych warunkach uznałam, że jadę wolno i ostrożnie, bo hamować nie chcę. Wmeldowanie się komuś w zderzak to nie jest to, co planuję osiągnąć.

Wyszedł mi spontaniczny wyścig z autobusem 167. Z Bitwy Warszawskiej na pętlę Chomiczówka ja jadę szybciej :D I to uwzględniając ostrożność i śliskość.
Stoję za nim na czerwonym świetle [później wyprzedzę], jakaś starsza pani podchodzi do drzwi, przez tylną szybę widzi mnie, podchodzi do szyby i paczy z niedowierzaniem. Uśmiechnęłam się do niej :)

A potem nadeszła droga powrotna.
Wychodzę z bloku - biało. Biało na dole, biało z góry, biało wszędzie. Chodnik nie do odróżnienia od trawnika. Ubrałam się na szczurka [kaptur ściągnięty tak, że tylko nos wystaje]. Trochę przesadzam, bo twarz miałam jednak odsłoniętą, ale góra kaptura zachodziła mi na oczy, bo wiatr musiał mi oczywiście wiać w twarz, co przy gęstym i intensywnym śniegu ogranicza nieco widoczność. Śnieg na twarzy przeżyję, śnieg na ustach i w nosie też, ale śnieg w oczach to już lekka przesada.

Wzdłuż Kasprowicza jest DDR. Próbuję nią jechać. Pamiętam, że jest od strony budynków, a tuż za barierką. Zatem jadąc metr od barierki jadę ścieżką? Chyba tak, nie wiem. Nie widzę.

Skręt w Conrada, zjeżdżam na jezdnię, bo jest trochę wyjeżdżona, może będzie łatwiej. No trochę łatwiej jest, to znaczy biała połać ma ciemniejsze paski wzdłuż, z deseniem w bieżnik. Jadę sobie zatem śladem koła samochodowego mając nadzieję, że jestem na jakimś pasie i to może właściwym. Śnieg cały czas w twarz. Postanowiłam eksperymentalnie zjechać na ścieżkę, wstydząc się trochę swojej prędkości [21 km/h].
Tia. Jadę... białym. Czymś. Czasami podłoże pod śniegiem jest bardziej pofałdowane, czasami mniej. Dedukuję, że większe pofałdowanie to trawnik, a mniejsze to DDR z częściowo udeptanym śniegiem. Ale wszystko to moje domysły, bo cały teren jest jednolicie biały. Śnieg nadal w twarz.

Było tak źle, że poważnie zastanawiałam się nad byciem ostatnią lamą i skorzystaniem z autobusu. Ale na przystanku okazało się, że na najbliższy czekałabym 20 min. Pfff, po tym czasie to ja już będę w połowie drogi.

Na szczęście mam tę ogromną zaletę, że potrafię włączyć sobie "tryb odkrywcy polarnego". Wymyśliłam to na nartach, kiedy warunki były fatalne, a ja chciałam jeździć. Uznałam, że jestem w kompletnej dziczy, niezbadanej jeszcze przez człowieka, nietkniętej stopą ni nartą. Na biegunie. Warunki zatem biegunowe, a ja dzielnie i samotnie odkrywam świat. Widoczność była taka, że świat odkrywać mogłam tylko samotnie. [3 m, widzę coś ciemniejszego - to drzewo czy tata? Rusza się, czyli chyba tata...] I bawiłam się świetnie :)

Koniec offtopa ;) Włączyłam sobie zatem ów tryb i jechałam, szpanując przed wszystkimi, a najbardziej przed sobą :) Postanowiłam trzymać się jezdni, bo samochodowymi śladami jechało się wygodniej niż kopnym śniegiem. Chyba, że ślad robił się podejrzanie błyszczący, wtedy natychmiast ostrożnie zjeżdżałam w śnieg, bo błyszczenie oznaczało lód.

Jazda po cudzych śladach miała jeszcze jedną zaletę - kiedy ślad nagle zygzakował, ja zwalniałam. Żeby samej nie zygzakować. Zakręty brałam z vmax = 13 km/h i była to słuszna prędkość. Po śladach widziałam, jak samochody wyrzucało na wirażach. Dlatego tak zwalniałam, dzięki czemu mnie prawie nie wyrzucało.
W sumie jechałam ulicą z prędkością 21 km/h, a ścieżką/chodnikiem/nie-mam-pojęcia-co-tam-jest-pod-śniegiem 17 km/h. Ścieżką jechałam Kasprowicza, kawałek Conrada, Prymasa i Bitwy do Szczęśliwickiej, resztę jezdnią.

Na szczęście jechało mi się bardzo bezpiecznie - w całym mieście spontanicznie zaczęła obowiązywać strefa Tempo 30.
Nieliczne auta wyprzedzały mnie bardzo szerokim łukiem i bardzo wolno. Niektóre natomiast wyprzedzałam ja, bo nie wiedziały co robić.

I tak oto wróciłam do domu bezpiecznie, częściowo sucho i prawie całkiem ciepło. Popatrzyłam na rower, przypięłam go pod blokiem i poszłam do domu po miotełkę. Wychodzę z miotełką - na siodełku już warstwa śniegu [wszędzie indziej też, ale z wcześniej]. Ustawiłam rower pod daszkiem przed wejściem, omiotłam na ile mogłam.

Teraz rower na gazetach obcieka na klatce, a ja przebrana w suche, domowe rzeczy popijam gorący rosołek i jest mi dobrze :)
Morsie, jeśli chcesz mnie gonić, to będziesz przynajmniej miał co ;)
  • DST 26.84km
  • Czas 01:30
  • VAVG 17.89km/h
  • Sprzęt Moja
  • Aktywność Jazda na rowerze

Komentarze
Wszędzie ja, czyli to wszystko robię dla siebie. A nie dla wywieszania się.
Savil
- 01:13 czwartek, 20 grudnia 2012 | linkuj
Mi zależy? Ja prawie nikogo nie zaprosiłem do znajomych ;p

Po prostu komentowałem Twoje "wszędzie ja" i podpowiadałem, gdzie się można jeszcze wywiesić ;)
mors
- 01:08 czwartek, 20 grudnia 2012 | linkuj
Po pierwsze nie jestem foką, tylko cylonką.
Po drugie jakoś morsowanie mnie nie ciągnie. Pływać i to na długie dystanse mogę latem. Albo w basenie.

A skoro najwyraźniej Tobie tak zależy na popularności, to Ty się staraj ;)
Savil
- 01:00 czwartek, 20 grudnia 2012 | linkuj
Okienko: naj dziś, naj wczoraj, naj w bm. i naj w ub.m. ;p

Chyba połowę zaproszeń do moich "znajomych" otrzymałem po wpisach z morsowania :p
A co dopiero jakby opublikowała się foka... ;p
mors
- 00:51 czwartek, 20 grudnia 2012 | linkuj
Wtedy będę podziwiana tylko przez Ciebie i za rzecz kompletnie nie związaną z BS ;)

Em, jakie okienko?
Savil
- 00:44 czwartek, 20 grudnia 2012 | linkuj
Będziesz podziwiana jak przełamiesz lody i wejdziesz do wody ;p
Mogę być Ci instruktorem, w zamian za Twoje szkolenia ;)

Albo zrób poczwórne okienko na głównej ;)
mors
- 00:24 czwartek, 20 grudnia 2012 | linkuj
Bo jeżdżę dla siebie. To mi poprawia się humor, kiedy coś osiągam, to ja jestem podziwiana, to ja wspinam się w statystyce... Wszędzie ja :)

Maratonko - tusz wodoodporny albo przezroczysty i w drogę, reszta się trzyma :)
Savil
- 00:15 czwartek, 20 grudnia 2012 | linkuj
Śnieg w oczach to zło, bo rozmazuje makijaż!
maratonka
- 22:49 środa, 19 grudnia 2012 | linkuj
A jeszcze do niedawna pisała, że pisze i jeździ dla siebie :p
mors
- 21:14 środa, 19 grudnia 2012 | linkuj
Nie tyle poświęceń, co wysiłku. I nie żeby Tobie dokopać, tylko żeby popisać się przed samą sobą i otoczeniem ;)

Piszę odkrywczo, bo jeszcze nie opisywałam na BS takiej jazdy. Ale śnieżyce i mróz bywały choćby zeszłej zimy.

Determinacja, bo walczę o miejsce w statystyce, o siłę, o wytrzymałość, o uznanie, o wszystko co mogę :)
Savil
- 00:41 środa, 19 grudnia 2012 | linkuj
Jezdem dumny z naszej małej foczki! :D
Otrzymujesz Szacun Morsa. ;D;D

Tyle poświęceń, żeby tylko mi dokopać.. ;p pierwsza połowa grudnia była mocno śnieżna u mnie, i mało w Wawie, więc cieszyłem się, że teraz wszystko wraca do normy (czyli odwrotności) - jak widać - daremno! ;)

l.78: jeździ się mało efektywnie, za to bardzo efektownie! :))

PS. foczka, opisałaś to tak odkrywczo, jakbyś pierwszy raz jechała w takich warunkach.. ;>

PS. tryb polarnego odkrywcy (miód na me uszy! ;) ) - zawsze mi się włącza, gdy jestem na śniegu w obcym sobie miejscu.
Gdy jestem w znanym miejscu, to mam tryb Eskimosa, a gdy jest mróz, ale bez śniegu, to tryb Tybetańczyka, itd. - stosownie do potrzeb uruchamiam pokrewne tryby. ;)
A w przeręblu - wiadomo. ;)
mors
- 21:49 wtorek, 18 grudnia 2012 | linkuj
Dałaś wspaniały (p)opis tej jazdy. Gratuluję determinacji
yurek55
- 13:23 wtorek, 18 grudnia 2012 | linkuj
No właśnie, ciekawe jak się jeździ na mono po takim śniegu :)
lukasz78
- 07:33 wtorek, 18 grudnia 2012 | linkuj
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa rwiat
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]


Blogi rowerowe na www.bikestats.pl